In Balans voor elke ontspanning

Korte beschrijving van de behandelingen

• Voetreflexologie

Reflexzonetherapie is al zo’n 5000 jaar oud en stamt uit Aziatische culturen. Eén van deze massagetechnieken, die tot volle ontwikkeling is gekomen, is de voetreflexmassage. Je lichaam is als het ware, in exact dezelfde verhouding, weerspiegeld op je voeten.

Voetreflexmassage is een methode om pijn, ziekten en spanningen te verminderen en de gezondheid te herstellen. Het is bedoeld voor iedereen die lichaam en geest in balans wil houden of brengen, het is op de eerste plaats een therapie ter voorkoming en ter aanvulling.

De behandeling:
    De massage bestaat uit de manipulatie van lichaamsreflexen door druk met de duim en stevig wrijven. De massage duurt gemiddeld 45 minuten tot een uur en daarbij wordt onder de pijngrens gebleven.
    Enige druk tot aan de pijngrens, is wel van belang om de genezende energie te optimaliseren. Bij een lichte massage komt enkel het ontspannende deel aan bod, maar niet de dieperliggende helende werking.
    Dat er met voetreflexmassage goede resultaten worden geboekt is inmiddels algemeen bekend. Voor bijna elke aandoening is wel een behandeling of een ondersteunende behandeling met voetreflexmassage mogelijk.
    Terug naar "Behandelingen/Tarieven"

• Handreflexologie Net als op de voet, weerspiegelt het hele lichaam zich ook op de hand. Wel zijn de verhoudingen op de hand anders dan op de voet. Door de vingers te behandelen wordt een betere circulatie en pijnvermindering bewerkstelligd (symptomatisch). Door de handpalm te behandelen wordt meer causaal (oorzakelijk) gewerkt op de klacht. Het is dus goed om beiden te behandelen. Ik gebruik de handreflexmassage voornamelijk als:
    de voet(en) niet beschikbaar zijn,
    bij een schimmelinfectie aan de voet(en) of
    bij zelfbehandeling door patiënt.

Terug naar "Behandelingen/Tarieven"

• Oorreflexologie In China werd vroeger een diagnose gesteld via de oorschelp. Bij ooracupunctuur worden naaldjes in het oor geplaatst. Bij de voet- en handreflexmassages gebruiken we de oorreflex als aanvullende diagnose. Ook wel als we een extra effect willen hebben van de voet- of handreflexmassage, behandelen we 1 zone op het oor erbij.

• Voetreflex voor kinderen

Een goede voetmassage kan voor kinderen heel helend zijn. Kinderen ervaren het masseren van de voeten als een heel rustgevende behandeling.

U kunt hierbij denken aan klachten als: slapeloosheid, concentratieproblemen, eczeem, stress, hoofdpijn en buikpijn waar, door huisarts, geen oorzaak voor gevonden is. Maar ook in combinatie met praxis vertebralis, problemen met de motoriek, dyslexie, leerproblemen, geheugen, spraak en leesproblemen, ADHD/ADD en autisme.

Kinderen leven vaak onder druk van presteren, lopen op hun tenen om het tempo van school bij te houden, raken hierdoor gestrest en krijgen allerlei klachten.

De behandeling:
    Het kind mag op de behandelstoel plaatsnemen, krijgt wat te drinken en we gaan samen praten over bedoeling van de behandeling en de eventuele klachten. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het kind bij papa of mama op schoot zit (afhankelijk van de leeftijd).
    Dan mag het kind een cd'tje uitkiezen met muziek van bv. vogels of kinderliedjes en kiezen uit een paar etherische oliën door eraan te ruiken. Deze wordt dan gebruikt tijdens de behandeling. Er volgt dan een behandeling van ongeveer 30 minuten.

Duur: ca. 30 tot 60 minuten afhankelijk van het kind, leeftijd en de klacht.

Terug naar "Behandelingen/Tarieven"

• Meridiaanbehandeling Meridianen zijn energiebanen die lichtenergie, afkomstig uit de verbranding van voedingsstoffen vervoeren naar alle cellen van het lichaam. Licht geeft energie en informatie. Samen vormen de meridianen een lichtnetwerk te vergelijken met het internet.
    Elk orgaan wordt fysiek beschermd door ons skelet en onze spieren. Energetisch worden ze ook beschermd via de meridianen. Ze beschermen het orgaan tegen invloed van buitenaf zoals: koude, tocht, hitte, wind, vocht en droogte. In de voetreflexmassage gebruiken we alleen de 2 hoofdmeridianen, omdat deze bij een blokkade van de energie klachten kunnen geven aan de botten, spieren, gewrichten, zenuwen en huid. Via deze meridianen zien we de relatie van oppervlakkig gelegen delen van ons lichaam en onze organen. De hoofdmeridianen lopen in het onderhuids bindweefsel en geven energie aan die delen waar ze langs lopen. Verder zijn ze via inwendige meridianen verbonden met het orgaan. Bij een (spierblessure, eczeem, botbreuk) is het goed om de meridiaan te behandelen, via de voetreflexzone van de meridiaan, die dat gebied van energie voorziet.
    Een meridiaanbehandeling duurt minimaal 1 uur en wordt 1 x per week gegeven. Prijs per uur € 40,=.

Terug naar "Behandelingen/Tarieven"

• Hormoonbehandeling We geven een hormoonbehandeling als er sprake is van disbalans hormonen en/of problemen met een hormoonklier, waarbij het behandelplan uitgaat van een hormonale klacht bijv. overgangsklachten, bij vage klachten veroorzaakt door een trauma, bijv. MS, Fibromyalgie, ME, posttraumatische dystrofie, whiplash, chronisch reuma, rare zenuwpijnen zonder duidelijke oorzaak.
    Een hormoonbehandeling duurt ± 1 uur en wordt 1 x per week gegeven gedurende minimaal 4 behandelingen.
    Prijs: € 40,= per behandeling.

Terug naar "Behandelingen/Tarieven"

• Anti-stressbehandeling We passen een anti-stressbehandeling toe:
    bij stress
    bij pijnlijke voetzolen
    bij pijnlijke, gespannen schouders en koude voeten
    bij slapeloosheid

én voor iedereen die weleens een heerlijke ontspannende voetreflexmassage wil ondergaan.
    De behandeling duurt ± 45 minuten. Prijs: € 30,=.
    Ook leuk om als cadeaubon te geven.

• Lymfedrainage Lymfestelsel

Het lymfestelsel is een tweede vaatstelsel naast het bloedvatenstelsel. Het is een netwerk van lymfeklieren die met elkaar in verbinding staan via lymfevaten van verschillende grootte. Concentraties van lymfeklieren bevinden zich onder andere in de hals, de oksels en de liezen.

Het lymfestelsel heeft drie functies, de bekendste is de afweer tegen infecties.
    • afvoer van overtollige vloeistof uit de weefsels. De vloeistof (lymfe) wordt door het hele lichaam getransporteerd en komt in de bloedbaan via de lymfevaten onder in de hals.
    • vervoer van vet: het lymfestelsel vervoert vet uit de voeding van het darmkanaal naar de lymfevaten, die het in de bloedbaan brengen.
    • afweer tegen infecties: de lymfeklieren bevatten witte bloedcellen die infecties helpen bestrijden. Alvorens het bloed te bereiken, stroomt de lymfe door talrijke lymfeklieren. Deze reinigen de lymfe. De witte bloedcellen herkennen en vernietigen alle aanwezige lichaamsvreemde stoffen; de lymfe is dan ook ''ontsmet'' voordat deze in de bloedbaan terecht komt.

Lymfedrainage stimuleert de lymfe-afvoer van het gehele lichaam. Steeds meer wordt deze methode toegepast door therapeuten en masseurs.

Door speciale zachte aanrakingstechnieken, het is in die zin geen massage, aan de voeten wordt het lymfestelsel aangezet tot een verhoogde activiteit.

Gifstoffen worden sneller afgevoerd, waardoor een betere celstofwisseling plaatsvindt en een gevoel van welbevinden ontstaat.

Lymfedrainage wordt vaak toegepast als vitaliserende behandeling, bv. bij mensen die te vermoeid zijn voor een voetreflexbehandeling, of bij vochtophopingen ten gevolge van een operatie, of slechte vaten, dan is lymfedrainage de aangewezen weg tot verlichting en verbetering van herstel.

• Metamorfosebehandeling

Metamorfose houdt zich bezig met het herstellen van de verbinding tussen lichaam en geest door een zachte aanraking van de reflexzone van de wervelkolom (=reflexzone van de chakra’s) op voeten, handen en hoofd. Door de wervelkolom wervelt de verbinding tussen geest en materie = levensenergie.

Door met aandacht, zonder oordeel, de wervelkolom zacht te masseren kan de levenskracht zijn gang gaan en kan zich in de cliënt het eigen, unieke proces van heelwording voltrekken.

De voeten brengen de chakra’s in beweging, waardoor blokkades losgelaten kunnen worden.
    De handen zorgen er dan voor dat de vrijkomende energie gebruikt wordt (handelen).
    Het hoofd zorgt ervoor dat men zich bewust is van wat er allemaal aan het veranderen is.

Indicatie behandeling met metamorfosemassage:
    hormonale problemen, spanning, zwangerschap, burn-out, autisme, ADHD/ADD, bewustwording, eindstadium terminale ziekte.

Het is aan te raden 6 behandelingen te ondergaan (één per week). De behandeling duurt ongeveer 1 uur.

Maar u kunt ook zonder klacht een metamorfosemassage ondergaan. De meeste mensen vinden de behandeling heerlijk.